donderdag 11 mei 2017

Meet Juliette - Hallo Juliette!

Het is hier wat stiller dan normaal, en dat heeft alles te maken met 'het boek'
Ontwerpen, combineren, schrijven, naaien, bedenken,... Elke avond, elk weekend, mijn vrije momenten worden nuttig besteed. 
Het is vermoeiend, het is intensief, maar bovenal zalig om te doen.
De hersenen kraken, de naaimachine draait op volle toeren.
En we mogen nog niks tonen, aaaaaah! #spannend

Heel welkom zijn nu dus projecten die ik tussendoor kan naaien.
Waarbij ik echt kan genieten van het knippen, het volgen van de stapjes die voorgekauwd werden, en waar het resultaat er al is na enkele uurtjes aan de naaimachine.
Het nieuwe patroon van Sewpony en Kneesocks + Goldilocks is het perfecte voorbeeld hiervan: de Juliette top/jurk is een ideaal beginnersproject. Haalbaar, snel, en goedgekeurd door mijn MinnieMie. Wij zijn fan.


It's a very busy period over here. Together with Griet, I'm working on a book which means that we are constantly thinking about new projects, designs, tutorials,... 
Fun and quick projects to clear my mind are hence very welcome these days and the new Juliette top/dress pattern by two of my favorite international blog&instagram heroes is the perfect example. I really love this pattern created by Suz (Sewpony) and Jill (Kneesocks +  Goldilocks). Such a great job ladies!



Ik haalde een super vrolijk stofje uit mijn kast; het is er eentje van Nani Iro dat ik een tijdje geleden kocht bij Julija's Shop en al die tijd bewaarde voor het perfecte project.
 Ik merkte net dat ze nog andere kleurtjes hebben en het kriebelt om ze in mijn winkelmandje te klikken, aaaaah... stoffenverslaving anyone?


The fabric is oh oh oooooh Nani Iro... I'm in love with the bright colors, and the soft texture.


Ik naaide voor Eloise de top in maat 5, met het rimpelkraagje en korte mouwtjes. 
In combinatie met een skinny jeansje werd het plaatje helemaal zoals ik het in mijn hoofd had bedacht.


My daughter turns 5 in just two weeks, so I decided to go for size 5 which is also the size I was directed to according to the size charts.
The fit is perfect, I didn't make any modification.


Het langste deed ik trouwens over het plakken en knippen van het patroon. Eens je daar voorbij bent zit de Juliette in een wip in elkaar. Ik klokte af op 2 uur, van het knippen van de stof tot de eindstrijk. Zo heb ik het graag...

Please believe me when I say this is really a quick project; it only took me two hours to cut, sew and iron this Juliette Top. Putting together the printed pattern pieces is actually the most annoying part, so once you are past that stage, you'll immediately find yourself in quick&easy sewing heaven. 
Trust me.


Eloise ging trouwens zo al naar school, deze outfit vind ze zelf helemaal top.
Een bijna 5jarige weet goed wat ze wil, en ik ben altijd blij als we samen even gelukkig zijn met een naaisel.





Dat kraagje is ooooooh...

Look at that collar! <3



Dus, wie nu heel veel zin heeft in een snel maar super leuk projectje...





Tot 2 juni krijg je 10% korting op de Sewpony patronen met de kortingscode DRESSEDINSEWPONY

There is a 10% discount available until June 2nd on all Sewpony patterns if you use the code DRESSEDINSEWPONY. 

Inspiratie kan je bovendien vinden bij deze dames...
Check out the other ladies and their Juliettes!




 

12 opmerkingen:

  1. Wow! Ik ben ook fan! Tof in die stof ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat haar prachtig! Die kleuren, dat kraagje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig in dit stofje! Een van mijn favoriete versies tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik twijfelde om het patroon te kopen maar je doet me helemaal overstag gaan! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal fan van dit topje, jouw stofkeuze is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is such a gorgeous top! I love it in the nani IRO with the ruffle!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is so cute!! I have never seen this Nani Iro before...it's very bright and playful!! Eloise looks gorgeous in her new top! I am glad you enjoyed sewing it up! Thank you Annick!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb daar de laatste tijd ook veel zin in, maar heb nogal veel op mijn to sew lijstje staan dat niet zo snel vooruit gaat..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sjiek! patroon ligt ook klaar maar kan niet kiezen wel stof

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, lief blousje. Leuk gecombineerd met de spijkerbroek. Lief en toch stoer!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!