dinsdag 26 januari 2016

Miauw met Bambiblauw!

De vrolijke Happy Nature paneeltjes van Bambiblauw veroveren stoffenland... en ook wij zijn grote fan! 
Het is de derde collectie alweer; prachtige dieren, schitterende kleuren, en deze keer komt elk paneel in zowel katoen, tricot als sweaterstof!

Ik liet mijn MinnieMie kiezen, als het op dieren aankomt is ze nogal kieskeurig.
Mijn oog viel op de sneeuwtijger, maar Eloise stelde haar veto.
'Het poesje, mama! Ja, die wil ik!'

De poes dus, in katoen. Dat zou het worden!



Lang moest ik niet nadenken over een geschikt patroontje.
De Ishi dress van StraightGrain bleek de perfecte match.

Dat ze blij is met haar nieuwe jurk moet ik niet vertellen...
'Hier staat de poes mama'!



De typische grote zakken van de Ishi liet ik achterwege. 
Ik voegde paspel toe aan de zijnaden, en deed hetzelfde op de schoudernaden.




Prachtig toch?
Dit jurkje doet mij wat denken aan de collectie van Anne Kurris <3

Ik maakte een kraagje in nepbont om het geheel af te maken.
Het patroontje voor dit kraagje kreeg ik van An... wie weet maakt ze er wel een downloadbaar patroon van, duimen maar!




... en zo doet een poes volgens Eloise...
Bijna een sneeuwtijger, toch? :-)




Stof: Bambiblauw

28 opmerkingen:

  1. Zo Tof! Het lijkt inderdaad weggeplukt uit de nieuwste zomercollecties, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De poes met gele confetti doet me idd hard aan Anne Kurris denken! Eloise heeft goed gekozen, echt een prachtige zomerjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zo, maar dan ook zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cute! Doet verlangen naar de zomer...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooooooooh, geweldig!! En supergoed idee om de ishi daarvoor te gebruiken! Die ga ik pinnen! Ik kocht dit paneel in sweaterstof, ben er nog niet helemaal over uit wat ik ermee ga doen, maar het zal in elk geval in de smaak vallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. By the way, nu ik toch op je blogje ben, laat ik effe weten dat ik op mijn eigen blogje momenteel een give-away heb lopen waarbij ik een metertje tricot van de beer van bambiblauw weggeef, voor moest het je interesseren :-) (http://lilliepawillie.wordpress.com)

      Verwijderen
  6. Super! Ik twijfelde ook voor de ishi, uiteindelijk werd het bij ons de jaanujurk. Dus nu misschien toch nog een ishi nu ik deze zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh geweldig! Echt heel mooi!
    Ik ben wel fan van het poesje. Maar de sneeuwtijger is inderdaad ook een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, dit is echt het perfecte kleedje voor dit stofje! Mooi tijgertje heb jij toch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik had voor dochterlief het bambi-tje in gedachten maar dochterlief koos ook voor het poesje :-)
    Een héél mooi kleedje!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Had de dochter het voor het zeggen gehad, dan passeerde het poesje op mijn werktafel - gelukkig ging zoonlief voor de stoere sneeuwtijger ;).
    Mooi Annick, jouw Eloise!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh geweldig! Mij deden de paneeltjes ook meteen aan Anne Kurris denken. Ik kocht de sneeuwtijger voor mezelf, nog twee dagen examens en dan wordt hij verwerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Die sneeuwpoes van jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig printje, met die gele paspel maak je het lekker pittig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superknap met die felgele paspel! Prachtig jurkje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dit is zo mooi... ik ben geneigd om dit te kopiëren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!