donderdag 7 januari 2016

Lila Jumpsuit patterntour: Oliver-style!

Dat het leven hier terug in z'n plooi begint te vallen, zeg ik u - met een zucht van verlichting.
2015, wat een jaar. 
Routine was er niet, een rollercoaster aan emoties des te meer. 
We namen afscheid, meermaals. 
Dik tegen onze zin en veel en veel te vroeg. 
Boven onze hoofden schitteren prachtige sterren, maar ik had ze liever nog gewoon hier bij ons gehad.

Oliver en Eloise werden in 2015 allebei een jaartje ouder en een flink aantal centimeter groter.
Eloise werd drie jaar in de maand mei, en in november mocht Oliver zijn eerste kaarsje uitblazen.
Eloise noemt haar broer steevast 'onze kleine', 'onze baby', of 'bolliebollie'. En soms ook 'duuuuuvel'.


Dat onze jongste telg ondertussen absoluut geen klein ieniemini baby'tje meer is dat moet ik u ook niet meer vertellen.
Schattig is hij wel nog steeds.
Ik zou hem opvreten.
Een tante repliceerde ooit laconiek: 'nu zou je hem willen opeten, en als hij groter wordt zal je misschien spijt krijgen dat je het  niet deed'
U snapt het plaatje wel :-)

Enfin, die baby groeit, en zijn kleerkast moet elke maand aangevuld worden met nieuwe stukken omdat ineens een broek niet meer blijkt te passen of een trui een topje werd.
Op de vraag van Sylvia of ik de Lila Jumpsuit, het patroon dat ze samen met Marte van Compagnie M. tekende, wou proberen zei ik dus meteen ja. 
Het Lila patroon heeft verschillende opties, en bestaat uit een super schattig tricot jurkje en een baggy jumpsuit. Oliver zou het mij later mogelijkerwijze kwalijk nemen dat ik hem een jurkje liet dragen dus koos ik wijselijk voor de jumsuit. Of wat had u gedacht :-)

Ik maakte er ineens twee, want eentje is geentje. Ha!


Ik naaide maatje 80, twee keer.
De basisversie met het flapje, twee keer.
Maar door de stofkeuze is het effect twee keer anders.

Voor mijn eerste versie gebruikte ik een stoere wolven-tricot van Liesellove.


Omdat ik het zonde vond om de beestjes doormidden te knippen probeerde ik voor een doorlopende print te zorgen. Dat lukte soms, maar soms ook niet :-)


Voor de tweede versie combineerde ik een grijze effen tricot uit mijn voorraad met een grijze jeans-look tricot. Eveneens uit mijn voorraad. Geen idee waar ik deze stofjes haalde...






De foto's werden genomen door mijn redder-in-nood, Mieke
Mijn Canon is nog steeds niet terug uit reparatie, al 3 volle maanden. Een mens zou er spontaan van overstappen naar een ander merk.


En nu...?
Hey you, go and get that pattern!
Alle opties worden hier nog eens mooi opgesomd.


Tot het einde van deze week krijg je bovendien 10% korting via de code LILA10

Bedankt Sylvia en Marte voor dit leuke patroon!



26 opmerkingen:

  1. Bolliebollie, het verbaast mij precies niet dat Eloise voor die naam kiest ;-) Oliver is een prachtige baby (nog steeds ;)) En oh wat wens ik jullie een gelukkiger 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zult het misschien niet graag horen, maar wat is die aan het veranderen! De tijd gaat toch snel hé ;). Maar de jongeheer komt weer schoon voor de dag, en het nieuwe jaar zal hopelijk het oude wat verzachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een knapperd :-) en ook mooie versies van de jumpsuit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je een rustiger 2016 tegemoet gaat! Heel toffe jumpsuits, beiden heel verschillend maar wel very cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een cutie toch! En ja meisje, ik duim voor een zacht en fijn 2016 voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook al is Oliver nu een echte peuter, hij ziet er mega schattig uit in zijn jumpsuits! Ik wens jou en heel je familie veel geluk in 2016! En bedankt om te testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oliver pakt niet alleen goed op foto, hij is ook super en mega cute in het echt:) Die jumpsuits is toch ideaal peutergerief é! (ja peuter, en geen bay meer...)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Dat zijn twee heel mooie exemplaren en wat wordt hij groot... Ik wens je voor 2016 het allerbeste x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo cute. Nu ik kersvers meter ben, kan ik me ook nog eens laten gaan in die dingen. Ik wens jou alvast een rustig 2016 toe. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toffe versies!!
    (en mag het een rustiger 2016 zijn voor jou!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad, toch 2 x heel verschillend, maar beiden mooi! Wat is jouw kereltje groot geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Moh zeg, hij ìs dan ook echt om op te eten! Helemaal de leeftijd voor zo'n toffe jumpsuit! Fan van je stofkeuze, ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. knappe jumpsuits :) je zoontje staat er prachtig mee

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een zalige stoffenkeuze voor jouw knappe ventje in zijn jumpsuit !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi gedaan hoor ! Hij is echt om op te vreten dat mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap ventje! En ik vind ze beide mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Toffe stoffenkeuzes. Ziet er meteen helemaal anders uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi, zowel de twee pakjes als het kindje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super zeg, wat een guitig manneke, en al helemaal in een handgemaakte jumpsuit!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!