zondag 16 februari 2014

Over Biefrul en tassen

Ik denk dat Biefrul weinig introductie nodig heeft. In naai- en blogland en omstreken is ze gekend omwille van haar  prachtige koffertjes, tassen, verzorgingstassen, uiltjes, en zo veel meer. En laat "tassen maken" nu iets zijn dat ik nog niet heb aangedurfd. Ge moet uw meerdere erkennen :-)

Gisteren volgde ik een workshop van haar in De Stikhoeve.

De Stikhoeve is trouwens ook een recente ontdekking, regelmatig wordt hier door een groepje enthousiaste dames een naaiavondje georganiseerd en een paar weken geleden ging ik hier voor de eerste keer naartoe. Voor herhaling vatbaar!

Dat gezegd zijnde...

Terug naar de workshop...

Een AHA ERLEBNIS  noemen ze zoiets :-) Ik heb nog geen seconde naailes gevolgd en ik vond het dus wel een goed idee van mijzelf om eens iets in elkaar te steken "onder deskundige begeleiding" zoals ze dat dan noemen.

Thema van de dag: de BieSweet tas, een grote handtas met lange handvaten en een zak vooraan. Naar smaak aanpasbaar en helemaal op mijn lijf geschreven!

Oh, ik zit nog steeds na te genieten van deze fijne dag. Het resultaat kunnen jullie hieronder bewonderen...


Het stofje is Chevron Aqua van Riley Blake en kocht ik bij Bellelien, ook de paspel komt van bij Bellelien, en ik combineerde met gele tassenband van Veritas

Benieuwd naar nog meer?


Een impressie van 'the making of' met de lady herself aan het werk:


Veeeeeeeeeeeeel knipwerk. En als er iets is dat ik niet graag doe :-)


Sabine (Biefrul) is een perfectioniste, en kwam mij meermaals corrigeren. Het resultaat? 
Perfecte symmetrie en een doorlopende tekening!


Het zit hem in de details... Kijk mijn topstitch (*TROTS!*) De truc is dus blijkbaar om de snelheid van mijn naaimachine op de laagste stand te zetten, zo kan ik toch gas geven (wat ik zooooooo graag doe) maar traag genoeg werken zodat ik heel precies kan stikken.


Big love for a bag... Dankjewel Biefrul!




En dan is de vraag, 'ga je er nog maken?" Gisteren vertelde Sabine mij dat ze elk ontwerp minstens 50 (!!!) keer maakt vooraleer ze helemaal tevreden is. Ik heb dus nog een lange weg af te leggen, maar dit is simpelweg een toppertje dus er volgen er zeker nog!


Eloise is er ook wild van trouwens :-)


Bedankt aan mijn medestikkertjes van De Stikhoeve voor de superdag, en aan Sabine voor jouw professionele hulp en sympathieke terechtwijzingen. Streng... maar rechtvaaaaaaaaardig :-) Noteer mijn naam al voor de volgende workshop!

Stofje: Chevron Aqua van webshop Bellelien
Paspel: Webshop Bellelien
Rits: Guy's Naaicentrum - Hamme
Knoop: eigen voorraadje
Tassenband: Veritas
Place to be: De Bierhoeve a.k.a. De Stikhoeve in Hamme



 




7 opmerkingen:

  1. Super mooie tas! Daar mag je terecht héél erg trots op zijn!
    Gr
    An
    jace did it!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, ik heb ook een hekel aan ... knippen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je was/ bent een prachtige leerling, met een super mooi tas, ik ben er zelfs jaloers op! En merci voor deze mooi blog, voel me helemaal vereerd!
    Liefs Bie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!