zondag 23 februari 2014

Het twijfeljasje

Ik maakte enkele weken geleden nog eens een jasje, opnieuw een Jackie.

Deze keer koos ik voor een winters stofje, iets wolachtig, maar heel zacht. Ik had namelijk een klassiek manteltje in mijn hoofd, een beetje retro - maar met speelse accenten. Tijdens het naaien was ik echt enthousiast, alles ging vlotjes, en het jasje stak in elkaar voor ik het besefte.
  
Het resultaat is echter niet helemaal wat ik wou. Ik had nochtans goed nagedacht over mijn stoffenkeuze, en toch twijfel ik! AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH....

Niet over het model, maar wel heel hard over de kleur.
Is het niet te donker?
Wat als ik een grijziger stofje gekozen?
Wat als ik een andere kleur paspel had gekozen in plaats van het fluo oranje?
Twijfel twijfel!

Wat Eloise betreft? Zij vindt het allemaal prima. Ik liet haar het jasje dit weekend dragen en nam vele foto's. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden... Ik moet bekennen dat hoe meer ik het zie, hoe meer ik fan word, maar het is echt geen liefde op het eerste zicht... :-)

Vandaag gingen we bijvoorbeeld wandelen in Buitenland, prachtig weer, en genoten hebben we. Eloise droeg haar jasje, in combinatie met een lekker warme sjaal.



Ik kreeg een bloemetje van mijn bloemetje <3













Last but not least...

Een DANKwoordje! Ik ben helaas niet in de prijzen gevallen bij de wedstrijd van Compagnie-M maar onder het motto 'deelnemen is veel belangrijker dan winnen' wil ik jullie wel kei hard bedanken voor alle stemmetjes die mijn richting zijn uitgekomen!

Eloise in haar "winter" Louisa

Manteltje: Jackie
Mantelstof, fluo oranje paspel en knoopjes: Stoff in Geel
Binnenvoering: Michael Miller - Star Pods in Coral - Hawthorne Threads

9 opmerkingen:

  1. Weer een manteltje, dat doe jij vlotjes!! :-)
    Jammer dat je zo twijfelt! Ikzelf hou minder van klassiek en donker, mij maakt het jasje niet zo warm... Maar das goesting, een vriendin van mij zou om deze jas in dit stofje staan te springen! Dus ik hoop gewoon dat jij langzaam maar zeker toch verliefd wordt op je creatie! Want je hebt dat toch maar weer knap gedaan :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben eigenlijk ook nogal ingesteld op felle kleurtjes :-) Haar volgende jasje wordt mint met zachtgeel.... :-)

      Verwijderen
  2. Oh da kleedje! Super schattig! Bedankt voor de deelname! M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooh beeldig jasje en de oranje accenten maken het klassieke donkere jasje juist zo lief en het staat beeldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi jasje! Ze staat er leuk mee en je kan het met veel andere kleuren combineren. Niet twijfelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heel mooi, ook al zou zo'n donker jasje Lilith absoluut niet staan. Hopelijk ben je er binnenkort helemaal blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hoeft niet te twijfelen, het is een mooi jasje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!